Meistä
Infomaatti Oy:n tavoitteena on luoda asiakkailleen laadukas tuote ja tarjota huomaavaista palvelua tähdäten kestävään kasvuun. Tätä tavoitetta tukemaan pyrimme aina huolehtimaan työpaikan hyvästä ilmapiiristä, jossa meidän lahjakkaat ja laadukasta jälkeä tekevät ammattilaisemme mieluusti työskentelevät.
Historia
Infomaatti Oy perustettiin vuonna 2013, kun sen rakennus-, kiinteistö- ja teollisuusalataustaiset perustajajäsenet turhautuivat hitaaseen ja virhealttiiseen tiedon liikkumiseen työmailla ja työkohteissa, joissa oli 80-luvun leima hukassa olevine papereineen ja mappipinoineen.
Pitkäaikainen ”päivän sana”, digitalisaatio, oli auttanut alan yritysten johtoa jo tovin pitämään lankoja käsissä raskaiden ERP-järjestelmien muodossa, mutta varsinaisen tuloksen – tai tappion – tuottavaan operatiiviseen työhön ne eivät juuri apua tarjonneet.
Herännyt kysymys oli yksinkertainen: Miksi olennaisen tiedon viemiseksi oikeaan paikkaan ei voisi hyödyntää kosketusnäyttöteknologiaa yhdistettynä kenelle tahansa sopivaan käytettävyyteen?
Tämän kysymyksen vastauksena syntyi 2013 lanseerattu linjasaneeraustyömaan arkea helpottava ensimmäinen versio Infomaatista. Tämän kehitystyön ohessa keräsimme kuuleviin korviimme kentältä toiveet liikkuvan työntekijän apuvälineeseen, mobiililaitteilla toimivaan moderniin ja nopeaan Infomaatti Mobiilidokumentointiin, jonka ensimmäinen versio julkaistiin vuonna 2015. Tästä kaksi vuotta eteenpäin totesimme, että mobiilidokumentointi on asia johon me keskitymme. Samalla suosituimmat palat alkuperäisestä Infomaatista, eli projektipankkitoiminto sulautettiin osaksi Infomaatti Mobiilidokumentointi-työkalua ja asukasviestintä konseptointiin Infomaatti Taloyhtiöviestintä-palvelun alle.
Nyt Infomaatin avulla raportointiaan tehostavat jo sadat yritykset ympäri Suomen.